sábado, 1 de mayo de 2010

KIRMEN URIBE, maiatza

Tengo hecha en este blog una mención a Kirmen Uribe hace un año. Es uno de esos poetas que me gustan especialmente y por eso vuelvo a traerlo. En esta ocasión se trata de su poema Maiatza, porque mayo es mi mes y me lo quiero regalar, porque lo que dice sobre la amistad lo comparto absolutamente, porque la ternura con la que expresa los sentimientos me parece digna de admiración, porque la sencillez con que hace hermoso el poema es propia de un gran maestro y porque, leyéndolo, me he sentido un poco mejor.

Para los amigos de Madrid y para cuantos no entendáis euskara: aquí lo tenéis en castellano.


MAIATZA

Utzi begietara begiratzen.
Nola zauden jakin nahi dut.
Rainer W. Fassbinder

Begira, sartu da maiatza,
Zabaldu du bere betazal urdina portuan.
Erdu, aspaldian ez dut zure berri izan,
Ikarati zabiltza, ito ditugun katakumeak bezala.
Erdu eta egingo dugu berba betiko kontuez,
Atsegin izatearen balioaz,
Zalantzekin moldatu beharraz,
Barruan ditugun zuloak nola bete.
Erdu, sentitu goiza aurpegian,
Goibel gaudenean dena irizten zaigu ospel,
Adoretsu gaudenean, atzera, papurtu egiten da mundua.
Denok gordetzen dugu betiko besteren alde ezkutu bat,
Dela sekretua, dela akatsa, dela keinua.
Erdu eta larrutuko ditugu irabazleak,
Zubitik jauzi egin geure buruaz barre.
Isilik begiratuko diegu portuko garabiei,
Elkarrekin isilik egotea baita
adiskidetasunaren frogarik behiena.
Erdu nirekin, herriz aldatu nahi dut,
Nire gorputz hau albo batera utzi
Eta maskor batean zurekin sartu,
Gure txikitasunarekin, mangolinoak bezala.
Erdu, zure zain nago,
Duela urtebete etendako istorioa jarraituko dugu,
Ibai ondoko urki zuriek uztai bat gehiago ez balute bezala.

Este poema es el que cierra el libro Bitartean heldu eskutik/Mientras tanto cógeme la mano.
(Susa, 2001/ Visor, 2003).

Feliz lectura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

NO HAGO PÚBLICOS LOS ANÓNIMOS. ESCRIBE TU NOMBRE DESPUÉS DEL COMENTARIO.